Łóżko zamiast siłowni? Więcej śpisz, mniej jesz…



Śpij dłużej – będziesz szczuplejszy. Badacze z King’s College London przekonują, że jeśli śpimy dłużej, jemy mniej cukru. Piszą o tym na łamach czasopisma „American Journal of Clinical Nutrition”. Nie chodzi oczywiście o to, że śpiąc mamy mniej czasu na jedzenie. Wyniki badań pokazują, że wyspani mamy mniejszą ochotę na słodkie przekąski. To ma natychmiastowe, korzystne skutki dla naszego zdrowia i naszej wagi.

Do udziału w eksperymencie zaproszono 42 osoby. Autorzy pracy chcieli sprawdzić na ich przykładzie na ile realne jest nakłonienie osób, które śpią krócej, niż wskazane 7 godzin dziennie, by zmieniły swoje złe przyzwyczajenie. Przy okazji chcieli się przekonać, czy ewentualne przedłużenie snu może korzystnie wpłynąć na ich zwyczaje żywieniowe. To ważne, bowiem coraz więcej prac naukowych wskazuje na wciąż niedoceniane znacznie snu dla naszego zdrowia. A długość snu to czynnik, na który mimo wszystko mamy pewien wpływ.

Ochotników podzielono na dwie równe grupy. Pierwszej z nich przedstawiono…





Źródło informacji – rmf24.pl

Wszelkie materiały są własnością źródła Informacji.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*