Rodzaje napędu na cztery koła

Spread the love

SUV-y nie potrzebują stałego napędu na cztery, gdyż w ich przypadku klientom dużo bardziej zależy na niższym zużyciu paliwa niż właściwościach terenowych. Dlatego producenci opracowali kilka systemów dołączania napędu drugiej osi dopiero, gdy zajdzie taka potrzeba.

(Materiały prasowe)

Samochody z samonośnym nadwoziem, bardzo rzadko lub wcale nie wykorzystywane do jazdy w terenie, stały się poligonem nowych doświadczeń z napędem. Z początku stosowano w nich sprzęgła wiskotyczne, mechanicznie dołączające napęd tylnej osi. Potem pokuszono się o elektroniczne sterowanie dołączaniem napędu. Wciąż jednak nie udało się wyeliminować oporów, stawianych przez skomplikowane układy przeniesienia napędu. Okazało się, że najoszczędniejsze konstrukcje mogą powstać w oparciu o proste dołożenie do tylnej osi silnika elektrycznego. Mamy wówczas napęd AWD na żądanie, gwarantujący niskie zużycie…



Źródło informacji – wp.pl/

Wszelkie materiały są własnością Żródła Informacji.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*